FİKRİNE SAHİP ÇIK YARIŞMASI ÖDÜLLERİ VERİLDİ
13-05-2026 20:18:48
“Fikrine Sahip Çık Patent Hackathon Yarışması”nda dereceye giren takımlar ödüllerine kavuştu. Dumlupınar Üniversitesi (DPÜ), Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi (KSBÜ), Gürok Grup ve Destek Patent AŞ iş birliğiyle gerçekleştirilen organizasyon, genç girişimcileri ve yenilikçi fikirleri bir araya getirdi.
Ödül törenine KSBÜ Rektörü Prof. Dr. Ahmet Tekin, DPÜ Rektör Vekili Prof. Dr. Ayhan Kahraman, Gürok Grup Başkan Vekili Esin Güral Argat, Destek Patent AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz ile akademisyenler ve öğrenciler katıldı.
KSBÜ Rektörü Prof. Dr. Ahmet Tekin törende yaptığı konuşmada, Türkiye’nin geleceğinin üretim, bilim ve teknolojiyle şekilleneceğini belirterek bu tür organizasyonların büyük önem taşıdığını söyledi. Yarışmanın sürdürülebilir olmasının önemine dikkat çeken Tekin, yeni dünya düzenine değinerek “Bilim üretmemiz, teknoloji üretmemiz gerekiyor” dedi.
Üniversite-sanayi iş birliğinin son yıllarda önemli ölçüde geliştiğini ifade eden Tekin, öğrencilerin artık daha özgüvenli olduğunu belirterek gençlerin hayal kurmaktan ve üretmekten vazgeçmemesi gerektiğini vurguladı. Tekin, “Yüz tane hayal kurarsınız, belki bir tanesi gerçekleşir. Ama o bir tanesinin gerçekleşmesi bile çok kıymetlidir. Hayal kurmaya, çalışmaya ve üretmeye devam etmek zorundayız” ifadelerini kullandı.
Yarışmada, toplumsal fayda sağlayacak projelerin geliştirilmesi ve Kütahya’dan çıkan özgün fikirlerin hayata geçirilmesi hedeflendi. Organizasyon kapsamında katılımcılara sınai mülkiyet süreçlerine yönelik eğitimler de verildi.
Yarışmada birinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci sırada yer alan gruplar KSBÜ’den seçildi.
Birincilik ödülünü “MYCO-TECH” takımı kazandı. Takım üyeleri Doç. Dr. Derya Berikten, Damla Kaplan, Özgür Şen ve Şükran Günaydın’dan oluştu.
Üçüncülük ödülünü “NEW INNOLIFE” takımı elde etti. Takımda Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Savcı, Ozan Yaşar Yılmaz ve Sıla Yıldız yer aldı.
Dördüncülük ödülünün sahibi “GAB-GEN” takımı oldu. Takım üyeleri Dr. Gamze Zengin, Betül Sıla Tosun ve Ayberk Yıldırım olarak açıklandı.
Beşincilik ödülünü ise "1111" takımı aldı. Takım üyeleri Doç. Dr. Fatih Kar, Sevde Nur Çiftçi ve Gökçem Daşdemir’den oluştu.
FİKRİNE SAHİP ÇIK YARIŞMASI ÖDÜLLERİ VERİLDİ
13-05-2026 20:18:48
“Fikrine Sahip Çık Patent Hackathon Yarışması”nda dereceye giren takımlar ödüllerine kavuştu. Dumlupınar Üniversitesi (DPÜ), Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi (KSBÜ), Gürok Grup ve Destek Patent AŞ iş birliğiyle gerçekleştirilen organizasyon, genç girişimcileri ve yenilikçi fikirleri bir araya getirdi.
Ödül törenine KSBÜ Rektörü Prof. Dr. Ahmet Tekin, DPÜ Rektör Vekili Prof. Dr. Ayhan Kahraman, Gürok Grup Başkan Vekili Esin Güral Argat, Destek Patent AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Yamankaradeniz ile akademisyenler ve öğrenciler katıldı.
KSBÜ Rektörü Prof. Dr. Ahmet Tekin törende yaptığı konuşmada, Türkiye’nin geleceğinin üretim, bilim ve teknolojiyle şekilleneceğini belirterek bu tür organizasyonların büyük önem taşıdığını söyledi. Yarışmanın sürdürülebilir olmasının önemine dikkat çeken Tekin, yeni dünya düzenine değinerek “Bilim üretmemiz, teknoloji üretmemiz gerekiyor” dedi.
Üniversite-sanayi iş birliğinin son yıllarda önemli ölçüde geliştiğini ifade eden Tekin, öğrencilerin artık daha özgüvenli olduğunu belirterek gençlerin hayal kurmaktan ve üretmekten vazgeçmemesi gerektiğini vurguladı. Tekin, “Yüz tane hayal kurarsınız, belki bir tanesi gerçekleşir. Ama o bir tanesinin gerçekleşmesi bile çok kıymetlidir. Hayal kurmaya, çalışmaya ve üretmeye devam etmek zorundayız” ifadelerini kullandı.
Yarışmada, toplumsal fayda sağlayacak projelerin geliştirilmesi ve Kütahya’dan çıkan özgün fikirlerin hayata geçirilmesi hedeflendi. Organizasyon kapsamında katılımcılara sınai mülkiyet süreçlerine yönelik eğitimler de verildi.
Yarışmada birinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci sırada yer alan gruplar KSBÜ’den seçildi.
Birincilik ödülünü “MYCO-TECH” takımı kazandı. Takım üyeleri Doç. Dr. Derya Berikten, Damla Kaplan, Özgür Şen ve Şükran Günaydın’dan oluştu.
Üçüncülük ödülünü “NEW INNOLIFE” takımı elde etti. Takımda Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Savcı, Ozan Yaşar Yılmaz ve Sıla Yıldız yer aldı.
Dördüncülük ödülünün sahibi “GAB-GEN” takımı oldu. Takım üyeleri Dr. Gamze Zengin, Betül Sıla Tosun ve Ayberk Yıldırım olarak açıklandı.
Beşincilik ödülünü ise "1111" takımı aldı. Takım üyeleri Doç. Dr. Fatih Kar, Sevde Nur Çiftçi ve Gökçem Daşdemir’den oluştu.